Usługi online obecnie są w cenie. Jesteś właścicielem firmy remontowej? Zastanawiasz się nad przeniesieniem biznesu do sieci? Skorzystaj z naszego poradnika. Opisujemy w nim, od czego zacząć tworzenie firmowej strony WWW. Jak z nią wystartować? O czym należy pamiętać? Odpowiadamy w naszym artykule! Zapraszamy do jego lektury.
Strona firmowa a domena i hosting
Pierwszym krokiem do stworzenia strony internetowej jest pomysł na nazwę domeny. Warto wiedzieć, że składa się z nazwy własnej i rozszerzenia. Przykład: „uslugiremontowe.pl”. Najczęściej wybiera się nazwę firmy i końcówkę .pl. Działasz lokalnie? Zdecyduj się na domenę branżową. Przykład: „remonty-warszawa.pl”. Pozwala to na pozycjonowanie firmowej strony w wyszukiwarce Google. Wybór hostingu jest równie ważny. Pozwala to na bezpiecznym trzymaniu wszystkich plików z Twojej witryny na serwerze. Jego cena jest różna i zależy od pojemności przestrzeni.
Wizerunek firmy a SSL
Transakcje online wymagają bezpieczeństwa. Połączenie SSL je zapewnia. Jeśli zatem oferujesz usługi remontowe, możesz umożliwić klientom ich opłacenie online. Nie dopuść do sytuacji, gdy przeglądarka internetowa oznaczona jest jako niebezpieczna. Certyfikat SSL wpłynie korzystnie na pozycję Twojej witryny w wyszukiwarce Google.
Z czego powinno się składać menu na firmowej stronie?
Wizerunek w sieci Twojej firmy remontowej poprawi przejrzyste menu. Pomożesz dzięki temu internautom znaleźć usługi, których szukają. Strona firmowa składa się zwykle z:
strony głównej – powinna zawierać logo,
zakładki „o firmie” – cele, idee, historia działalności,
zakładki „kontakt” – z danymi teleadresowymi firmy, numerem konta czy mapką dojazdu,
oferty – usług remontowych.
Poza tym pomyśl o dodatkowych elementach. Są to: galeria (zdjęcia Twojej firmy), oferty pracy, opinie, FAQ czy portfolio. Nie zapomnij również o blogu z artykułami eksperckimi odpowiadającymi na najczęstsze pytania internautów.
Firmowa strona WWW – jak wystartować?
Budowanie wizerunku firmy najlepiej przenieść do sieci. Strona WWW to rodzaj wizytówki Twojej działalności w zakresie usług remontowych. Najpierw jednak określ:
potrzeby,
wymagania,
cele.
Oferujesz usługi remontowe? Wykorzystaj stronę internetową do dotarcia do większej liczby klientów. Dopiero stawiasz pierwsze kroki online? Serwis pozwoli Ci wdrożyć działania marketingowe. Dzięki temu będziesz mieć dostęp do informacji o odbiorcach.
Kolejny krok to Twoje oczekiwania względem strony WWW. Prosta lub zaawansowana witryna – wybór należy do Ciebie. Poza celami do zrealizowania określ grupę docelową. Żeby dotrzeć do właściwych osób oraz wprowadzić ruch na stronie internetowej, musisz znać potrzeby i cechy klientów zainteresowanych branżą remontową. Dzięki skupieniu się na zaletach gwarantowanych przez Twoje usługi szybciej dotrzesz do odbiorców.
Najlepiej w tym celu skorzystać z usług specjalisty. Powinien mieć odpowiednią wiedzę, zdolności do projektowania oraz znać trendy. Następnie zadaj sobie takie pytania o:
samodzielną rejestrację domeny i hostingu,
zadbanie o bezpieczeństwo witryny,
przygotowanie contentu (treści).
Zastanów się, jakie usługi w ramach pakietu są Ci potrzebne i oszacuj swój budżet. Sprawdź również, czy możesz przekazać swoje uwagi i sugestie specjaliście. Czy masz możliwość wprowadzania zmian do strony WWW?
Oferujesz usługi remontowe? Jak widzisz, wizerunek w sieci jest ważny. Zadbaj o niego i zdecyduj się na zlecenie strony firmowej.