Branża mody, a więc odzieży i obuwia doskonale odnajduje się w Internecie. Jak podaje Gemius w „Raport E-commerce 2022”, 79% internautów kupuje w sieci odzież, akcesoria i dodatki. Z kolei 66% użytkowników w Polsce kupuje obuwie w Internecie. Działasz w branży odzieży lub obuwia? Zastanów się nad wykorzystaniem potencjału lokalnego marketingu! Sprawdź, jak!
Co to jest SEO lokalne?
Wizerunek firmy w Internecie jest bardzo ważny. Usługa pozycjonowania lokalnego umożliwia zwiększenie ruchu na Twojej firmowej stronie. Oferujesz odzież lub obuwie? Dotrzyj z produktami do internautów. Jest to dobra opcja dla małych lokalnych marek, jak i dużych firm, które działają w różnych lokalizacjach. Szczególnie pomocna jest wizytówka w Google Moja Firma. Dzięki niej umożliwisz internautom ocenę Twoich usług i dzielenie się opiniami. Wpłynie to znacząco na pozycję biznesu w wyszukiwarce. Co ciekawe, będziesz mieć też możliwość komentowania uzyskanych ocen. Komentarze są widoczne dla wszystkich internautów.
Optymalizacja a pozycjonowanie lokalne
Poza standardowymi czynnościami optymalizacyjnymi na stronie WWW, mających na celu osiąganie dużej widoczności w wynikach geolokalizowanych, zadbaj o elementy z danymi kontaktowymi. Roboty wyszukiwarek zyskują informację o tym, że dany serwis jest związany z daną lokalizacją, a więc województwem czy miastem.
W ramach lokalnego pozycjonowania optymalizowane są takie elementy jak:
dane teleadresowe – na Twojej stronie WWW z odzieżą czy obuwiem powinny się znaleźć takie informacje jak adres Twojej firmy czy numery telefonów. W ten sposób zwiększysz wiarygodność oferty. Przyczyni się to do lepszego jej odbioru przez internautów oraz algorytmu wyszukiwarki,
mapa Google,
godziny otwarcia,
dane strukturalne,
wizytówka w Google Moja Firma.
Jakie są korzyści lokalnego pozycjonowania?
Główną zaletą jest poprawa wizerunku firmy w Internecie. Wiąże się to również z mniejszymi nakładami finansowymi, które wydałbyś na promocję witryny w wynikach wyszukiwania. W krótszym czasie dotrzesz na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Wszystko dlatego, że lokalne słowa są mniej konkurencyjne. Cechują się też większą skutecznością w zdobyciu klientów względem liczby odwiedzin.\
Lokalne SEO w skrócie to:
większa liczba klientów z lokalnego rynku,
mniejsze koszty reklamy,
efektywność metod, których celem jest pozycjonowanie,
widoczność w mapach Google,
poprawa wizerunku w sieci – budowa rozpoznawalności.
Dotarcie do użytkowników urządzeń mobilnych
Dodatkowo dotrzesz do użytkowników urządzeń mobilnych – według Gemius ze smartfonów korzysta aż 75% internautów w Polsce. Zaoszczędzisz również swój cenny czas – lokalne frazy mają mniejszą konkurencję niż ogólne słowa kluczowe.
Promowanie treści a wizerunek w sieci Twojej firmy z odzieżą lub obuwiem
Promocja lokalna firmy jest możliwa dzięki mediom społecznościowym. Znajdź metody komunikacji z klientami. Facebook, Instagram czy Twitter albo YouTube? Sprawdź, jaka jest Twoja grupa docelowa. W celu rozwoju firmy w sieci możesz wdrożyć następujące kroki:
skierowanie internautów do swojego serwisu,
reagowanie, komentowanie czy udostępnianie,
nawiązywanie kontaktu z klientami.
Dobrą opcją jest poza tym uczestniczenie w mniejszych, lokalnych wydarzeniach. Wiąże się to z niewielkimi opłatami. Lokalne targi i wystawy to inny sposób na dotarcie do klientów w pobliżu. Weź także pod uwagę obecność w katalogach firm.